VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Spolupráca
s cestovnými kanceláriami
Cestovná
agentúra Dagmar Tehlárová – ARTE priamo spolupracuje a predáva produkty
overených cestovných kancelárií, ktoré sú riadne poistené podľa zákona proti
insolventnosti. Produkty cestovných kancelárií, t.j. našich zmluvných partnerov
predávame na základe platnej Zmluvy o obchodnom zastúpení. Všetky
ceny jednotlivých zájazdov sú preto totožné s cenami zájazdov konkrétnych
cestovných kancelárií, pričom cestovná agentúra Dagmar Tehlárová - ARTE berie
na vedomie a uplatňuje pre svojich klientov aj rôzne dodatočné akcie
a zľavy, ktoré vyhlasujú naši zmluvní partneri. Ako napríklad vernostné
zľavy, seniorské zľavy, zľavy pre novomanželov, skupinové zľavy a podobne.
Zmluva
o zájazde
Pri
objednávaní zájazdu používame výhradne originálne tlačivá „Zmlúv
o zájazde“ konkrétnej cestovnej kancelárie, ktorá je samotným
organizátorom zájazdu. Po objednaní a zaplatení zájazdu sa klient riadi
Všeobecnými zmluvnými podmienkami tej cestovnej kancelárie, ktorá je organizátorom
jeho zájazdu. Tieto „Všeobecné zmluvné podmienky“ klientovi odovzdávame spolu
s uzavretou zmluvou o zájazde a katalógom (ak je
k dispozícii v tlačenej forme).
Rezervácia
a objednanie zájazdu
Cestovná
agentúra Dagmar Tehlárová – ARTE pri objednávaní zájazdu pre klienta komunikuje
s rezervačnými centrálami jednotlivých CK. Keďže celý systém funguje na
báze rezervácií, cestovná agentúra Dagmar Tehlárová - ARTE nevie garantovať
aktuálnosť a dostupnosť všetkých kapacít a preto musí jednotlivé
dopyty od klientov overovať priamo u zmluvného partnera, ktorý je
organizátorom zájazdu.
Postup:
Klient si
vyberie ubytovacie zariadenie z našej ponuky, ktorá sa nachádza na našej
webovej stránke a vyplní nezáväzný objednávkový formulár nachádzajúci sa
pri každej ponuke s údajmi o cestujúcich potrebnými k vyplneniu
Zmluvy o zájazde.
Cestovná
agentúra Dagmar Tehlárová – ARTE overí dostupnosť vybraného zájazdu na
rezervačnej centrále cestovnej kancelárie a v prípade dostupnosti
zájazd rezervuje. Čas rezervácie určuje každá cestovná kancelária osobitne
a my ho musíme akceptovať. V období leta sú rezervácie väčšinou
poskytované maximálne na 1 hodinu. Do tohto času je potrebné doručiť na
centrálu cestovnej kancelárie riadne vyplnenú a klientom podpísanú
Zmluvu o zájazde, inak rezervácia prepadá. Cestovná agentúra Dagmar
Tehlárová - ARTE. však potvrdenú Zmluvu o zájazde pošle na centrálu
cestovnej kancelárie iba v prípade, ak klient svoj záujem o dovolenku
potvrdil aj zaplatením požadovanej finančnej hotovosti za vybraný zájazd.
V prípade, že zájazd nie je možné už rezervovať, napríklad kvôli jeho
obsadenosti, cestovná agentúra Dagmar Tehlárová – ARTE okamžite
o tejto skutočnosti informuje klienta a prípadne ponúkne klientovi
náhradné riešenie.
Ak je
vybraná ubytovacia kapacita voľná a pre klienta už zarezervovaná, pristúpi
cestovná agentúra Dagmar Tehlárová - ARTE k vypísaniu Zmluvy
o zájazde, pričom použije údaje o cestujúcich, o ktorých ju klient
informoval a následne posiela vyplnenú Zmluvu o zájazde klientovi e-mailom
na schválenie a podpis. Pokiaľ to časové hľadisko dovoľuje, posiela túto
zmluvu klientovi poštou k podpisu. V prípade, že klient je priamo
v CA Dagmar Tehlárová - ARTE, túto „Zmluvu o zájazde"
odsúhlasuje a podpisuje priamo na mieste.
Po
odsúhlasení údajov zo strany klienta, klient túto zmluvu podpíše a doručí
ju späť CA e-mailom alebo poštou, ak to časové hľadisko umožňuje. Následne
klient svoj záujem o dovolenku potvrdí aj úhradou čiastky za vybraný
zájazd, vyčíslenej na Zmluve o zájazde.
Úhradu
požadovanej čiastky klient môže realizovať bezhotovostným prevodom zo svojho
účtu na náš účet.
V prípade,
že čas medzi objednaním zájazdu a odchodom na zájazd je kratší ako 10 dní,
tak platbu je potrebné zrealizovať:
- v hotovosti v našej prevádzke v CA Dagmar Tehlárová – ARTE,
Hasičská 3374, 911 01 Trenčín.
- priamym vkladom hotovosti na náš účet v ČSOB Banke.
- alebo bezhotovostným bankovým prevodom na bankový účet Dagmar
Tehlárová - ARTE, ak klient zadáva prevodný príkaz z účtu v ČSOB
Banke.
Akonáhle CA Dagmar Tehlárová – ARTE obdrží od klienta peniaze za objednaný
zájazd, posiela vyplnenú a podpísanú Zmluvu o zájazde na centrálu
cestovnej kancelárie, ktorá je organizátorom zájazdu. Cestovnej kancelárii
oznámi prijatie platby za predmetný zájazd a tým rezerváciu záväzne
potvrdí. Od tejto chvíle sa rezervácia stáva platnou, Zmluva o zájazde je
pre klienta záväzná a riadi sa Všeobecnými zmluvnými podmienkami
danej CK, ktorá je organizátorom zájazdu.
Približne 1 týždeň pred odchodom na dovolenku CA Dagmar Tehlárová - ARTE
obdrží od cestovnej kancelárie pokyny pre klienta, ktoré obsahujú
všeobecné informácie o dovolenke, ubytovací poukaz, letenku, prípadne
cestovný lístok alebo potvrdenie o cestovnom poistení (podľa rozsahu
objednaných služieb). CA Dagmar Tehlárová - ARTE tieto dokumenty
skontroluje a odovzdá ich klientovi – osobne, poštou alebo e-mailom.
Niektoré ubytovacie kapacity, ktoré sa javia už ako obsadené, je možné
ešte skúsiť vyžiadať priamo u zahraničného partnera. Pri týchto
„zájazdoch na vyžiadanie“ však väčšinou cestovné kancelárie požadujú
riadne vyplnenie Zmluvy o zájazde, jej potvrdenie a následne
aj 100% úhradu platby. Je to pre to, aby cestovná kancelária
nevyvíjala zbytočnú námahu na vyžiadanie kapacít, o ktoré by prípadne
klient po potvrdení už neprejavil záujem. Ak by sa nepodarilo od
zahraničného partnera získať dodatočnú ubytovaciu kapacitu, klient má
nárok na vrátenie celej platby, ktorú za takýto zájazd zaplatil, bez
akéhokoľvek storno poplatku.
Zodpovednosť
cestovnej agentúry
Cestovná
agentúra Dagmar Tehlárová - ARTE je zodpovedná za správne vyplnenie Zmluvy o
zájazde a po jej potvrdení klientom jej zaslanie na rezervačnú centrálu
cestovnej kancelárie; za prevzatie hotovostnej alebo bezhotovostnej platby
finančných prostriedkov za zájazd a následne za prevod finančných
prostriedkov na bankový účet zmluvného partnera, t.j. organizátora zájazdu
podľa vystavenej faktúry alebo potvrdenia o rezervácii. Takisto má
cestovná agentúra Dagmar Tehlárová – ARTE povinnosť skontrolovať informácie
a údaje uvedené na sprievodných dokumentoch, ktorými sú: ubytovací poukaz,
letenka, autobusový lístok alebo doklad o uzavretí cestovného poistenia
a tieto dokumenty má povinnosť včas odovzdať klientovi pred nástupom na
dovolenku, pokým nebolo dohodnuté inak.
CA Dagmar
Tehlárová - ARTE nezodpovedá za prípadne porušenie záväzkov a povinností
svojich zmluvných partnerov voči svojim klientom.
Reklamácie
CA Dagmar
Tehlárová - ARTE nie je zodpovedná za záväzky, ktoré vyplývajú zo Zmluvy
o zájazde cestovnej kancelárii, s ktorou má klient túto zmluvu
uzatvorenú. Za dodanie objednaných služieb zodpovedná v plnej miere
zmluvný partner, t.j. organizujúca cestovná kancelária. V prípade
reklamácie a sťažností odporúčame klientom tieto záležitosti riešiť priamo
na mieste s delegátom danej cestovnej kancelárie alebo s recepciou
ubytovacieho zariadenia. Pokým je v kompetencii delegáta, tak reklamácie
klientov by sa mal pokúsiť vyriešiť na mieste.
Ak
reklamáciu plánujete podať až po návrate domov, spíšte ju na mieste
a dajte si ju potvrdiť delegátovi alebo na recepcii, aby bolo zrejmé, že
bola oprávnená. Po príchode domov sa obráťte priamo na organizujúcu cestovnú
kanceláriu, ktorej doručíte písomnú reklamáciu potvrdenú delegátom alebo
recepciou. Priložte k nej aj Vašu Zmluvu o zájazde, v ktorej sú
uvedené Vami objednané služby. S reklamáciou sa môžete obrátiť i na
našu cestovnú agentúru, kde Vašu reklamáciu zaevidujeme a pošleme ju na
centrálu organizujúcej cestovnej kancelárie, ktorá sa v zákonnej lehote
k Vašej reklamácii vyjadrí. O výsledku reklamácie Vás budeme
informovať.
Ochrana osobných údajov
-
zber a spracovanie osobných údajov v našej CA prebieha
v zmysle NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27.
apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o
voľnom pohybe takýchto údajov.
-
naša CA má vypracovanú bezpečnostnú smernicu i bezpečnostný projekt
k informačným systémom a s touroperátormi má uzatvorenú
sprostredkovateľskú zmluvu.
-
naša CA nijakým spôsobom nezneužíva osobné údaje zákazníkov.
Zákazník môže svoj súhlas so spracovaním OÚ kedykoľvek odvolať a to
písomne, e-mailom, resp. poštou.
- ak
zákazník požiada o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov v súlade
NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679, je naša
spoločnosťpovinná túto informáciu bez zbytočného odkladu odovzdať.
- pri akomkoľvek podozrení s neoprávneným nakladaním s OÚ,
má zákazník právo obrátiť sa na Úrad pre ochranu osobných údajov s podnetom.
Ochrana osobných údajov a ich spracovanie bude realizované v súlade so
Zákonom na ochranu osobných údajov.
GDPR
Vážený
zákazník,
starostlivosť
o Vaše osobné údaje bola pre nás vždy veľmi dôležitá. Vieme, že Vás v tomto
čase bude kontaktovať veľa spoločností ohľadne zmien v pravidlách ochrany
osobných údajov, ktoré nadobudnú účinnosť 25. mája 2018. Všeobecné nariadenie o ochrane osobných
údajov („GDPR“) je pripravené tak, aby Vám poskytlo väčšiu
kontrolu nad tým, ako sú Vaše osobné údaje využívané.
Týmto Vás
chceme ubezpečiť, že Vaše
osobné údaje sú u nás spracovávané a chránené podľa daného
NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016
o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe
takýchto údajov,ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o
ochrane údajov). Sú využívané len na to, aby sme Vám ponúkli lepšie a
profesionálnejšie služby v súvislosti s prevádzkou Vami objednaných služieb, a
to hlavne informovaním o udalostiach, ktoré sa týkajú priamo alebo nepriamo
Vašej služby (zmeny nastavení, funkčnosti, výkonu a pod.) alebo o iných
dôležitých udalostiach (bezpečnostné hrozby, odporúčania a pod.) a to buď
priamou formou (telefonát) alebo nepriamou - správami (email, SMS, pošta).
Impressum
Vážený
zákazník,
každý
spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv
na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov
spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme
rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo
obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na
doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt
alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
Možnosti a podmienky alternatívneho riešenia sporov upravuje zákon č. 391/2015
Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
Bližšie
informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, najmä
o možnostiach a podmienkach alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sú dostupné na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR (http://www.mhsr.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/1),
ktoré zároveň vedie zoznam subjektov alternatívne riešenia spotrebiteľských
sporov (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s).
Ďalšie informácie ohľadom alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sú
dostupné aj na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie (http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi),
ktorá je jedným zo subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.
informujeme Vás, že akékoľvek svoje práva a nároky si môžete voči nám
uplatňovať aj v rámci alternatívneho on-line riešeného sporu. On-line riešenie
sporu zabezpečuje Európska komisia a slovenské kontaktné miesto riešenia sporov
on-line (RSO). Rovnako aj naše nároky voči Vám môžu byť uplatnené prostredníctvom
európskej platformy.
Sťažnosť môžete podať prostredníctvom platformy riešenia sporov on-line (RSO)
na stránke:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
Využitie alternatívneho riešenia sporu šetrí peniaze a čas, keďže Vaša sťažnosť
bude vybavená do 90 dní a bez značných finančných výdavkov.
Zoznam
subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk
V prípade problémov nás kontaktujte na Email: cestovka@euroweb.sk